Alimentatia nutritiva cu descarcare lenta

Alimentatie, Stil de viata

Analizand cate alimente consuma, in medie, un om intr-o zi (in jur de zece), mi-am indreptat atentia catre cresterea numarului de alimente (in jur de 30-50) prin crearea unor meniuri complexe, astfel incat cei ce adopta aceasta alimentatie sa nu creeze carente nutritive. Bineinteles ca modul de preparare al acestor alimente trebuie sa se supuna urmatoareor metode:

Alimentele se gatesc la abur si fara ulei, astfel incat sa-si pastreze nutrientii si sa devina biodisponibile sistemului digestiv. Uleiul si sosul se vor adauga la servire, dupa gust;

Trecerea prin metoda cald-rece-cald, face ca alimentele sa aiba o incarcatura glicemica mica si o descarcare lenta, fara a provoca un dezechilibru glicemic, ajutand la ridicarea nivelului energetic al organismului, pe tot parcursul zilei;

Acest tip de alimentatie, pe care o voi denumi „Slow Nutrition Absorption„, are urmatoarele avantaje:

– Este preparata dietetic;
– Are un continut caloric redus;
– Este bogata in nutrienti;
– Nu creaza carente alimentare, datorita biodisponibilitatii;
– Nu provoaca fluctuatii glicemice, datorita descarcarii lente;
– Este hranitoare, asigurand energia necesara organismului pe tot parcursul zilei;
– Nu creaza senzatie de supraplin sau somnolenta.

In continuare, pentru a sustine conceptul prezentat mai sus, am creat un meniu complet ca exemplu.

Meniu:

  1. Salata de cruditati cu telina, dovleac, mar, seminte, ulei de masline, otet de mere, sos de soia si condimente picante.
  2. Paste cu fasole rosie si masline.
  3. Amestec de legume la abur cu ciuperci brune, lastari si branza tofu.
  4. Dresing pentru paste si legume din sos de rosii, usturoi, pasta miso, sos de soia, ulei de masline.
  5. Chifla nutritiva.
  6. Desert din dovleac copt cu scortisoara

Acest meniu a fost creat pentru a intelege unul dintre principiile ce stau la baza acestei alimentatii si anume numarul de nutrienti primit de organism la o singura masa.

2

[…] Tinand cont ca Ziua Nationala a Romaniei se sarbatoreste intr-o zi de post si simbolul alimentar al acestei zile este fasolea, m-am gandit sa va dezvalui cateva lucruri despre valoarea nutritiva a acesteia si sa fac un preparat in care sa folosesc mai multe tipuri de fasole. Evident, acest preparat se incadreaza in conceptul Slow Nutrition Absorption. […]

[…] acea parte a creierului care este responsabila cu memoria si procesul de invatare. Prin alimentatia Slow Nutrition Absorption, nivelul glucozei in sange este tot timpul constant asigurand creierului confortul de care are […]

Lasă un răspuns