Chifla nutritiva

3

Chifla nutritiva este un aliment diferit fata de toate tipurile de paine cu care ne-am obisnuit, datorita continutului, modului de preparare si modului de pastrare.

Ea poate fi folosita la masa; in momente de forta majora ( cand suntem tentati sa mancam orice pentru ca nu avem nimic pregatit); asociata cu masa de fructe pentru a-i da acesteia consistenta, a crea senzatia de satietate si a impiedica aciditatea gastrica provocata de acestea; dupa antrenament, fiind utila pentru recupararea glicogenului muscular consumat.

Compozitie:

– faina alba 650;
– faina integrala – o lingura;
– ceapa – o ceapa medie;
– dovleac de placinta – 6 cuburi;
– curcuma – 3 lingurite rase;
– faina de seminte macinata proaspat (in, canepa, floarea soarelui, nuci, arahide, migdale)-3 lingurite
– un  cub de drojdie – 25g;
– ulei de masline – o lingurita;
– semnite de mac, susan, dovleac, floarea soarelui

Mod de preparare:

– Se pun la Nutribullet (sau blender) apa calda, ceapa, cuburile de dovleac si se amesteca. Amestecul obtinut se toarna intr-un vas mare de inox, se adauga un cub de drojdie sau maia, trei lingurite rase de curcuma, trei lingurite de faina de seminte, o ligura de faina integrala, apoi se amesteca si se adauga cate putin faina alba, pana se obtine consistenta necesara. Se framanta 15-20 minute si se lasa la dospit timp de o ora.
Apoi, se imparte aluatul in doua, se framanta cateva minute adaugand putin ulei de masline si se intinde pe o plansa, formand un strat de coca de un centimetru grosime. Se presara cu seminte (floarea soarelui, mac, susan), se decupeaza in forme diferite si se aseaza in tava pe hartie de copt. Se lasa la crescut inca 30 de minute si se introduce in cuptorul incalzit in prealabil la 180 grade si se lasa 15 minute. Se scot de la cuptor, se lasa la racit intr-un cos aerisit (paie, bambus etc), cu capac sau acoperit cu un servet. Dupa ce chiflele s-au racit, se introduc la congelator. Se servesc incalzite cateva minune la abur.

Sa aveti pofta!

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

Discussion3 comentarii

  1. Pingback: Alimentatia nutritiva cu descarcare lenta - Gabriel Andronache

  2. Topala Elena Lidia

    Cred ca acesta alimentatie o sa ma ajute sa nu mai mananc intre mese.
    Poate ne mai recomandati si alte retete.O zi buna. Lidia.

Leave A Reply