Fasolea | Importanta in alimentatie

Alimentatie

La multi ani, dragi romani!

Tinand cont ca Ziua Nationala a Romaniei se sarbatoreste intr-o zi de post si simbolul alimentar al acestei zile este fasolea, m-am gandit sa va dezvalui cateva lucruri despre valoarea nutritiva a acesteia si sa fac un preparat in care sa folosesc mai multe tipuri de fasole.
Evident, acest preparat se incadreaza in conceptul Slow Nutrition Absorption.

Fasolea este unul dintre cele mai sanatoase alimente (leguminoase), deoarece contine vitamine, minerale, fibre solubile, proteine, carbohidrati si lipide.

Specialistii in nutritie au afirmat ca „fasolea contine toti nutrientii din carne, cereale integrale si fructe”.

Tipurile de fasole pe care le puteti consuma:

– Fasolea alba;
– Fasolea rosie;
– Fasolea neagra;
– Fasolea Adzuki;
– Fasolea Pinto;
– Fasolea Mung;
– Fasolea verde;
– Fasolea pestrita.

 

Dupa cum puteti vedea, lista este destul de generoasa, dar voi face o paranteza despre fasolea Mung.
Fasolea Mung, spre deosebire de celelalte tipuri de fasole, ofera consumatorilor vitaminele: A, B, C si E, mineralele: Ca, Fe, Mg si K, avand 20% proteine biodisponibile si un numar mare de fibre si enzime. Consumul ei regulat, ca atare sau sub forma de lastari, in diferite preparate, duce la prevenirea bolilor cardiovasculare, a diabetului, a cancerului de san si la stimularea sistemului imunitar. Spre deosebire de alte tipuri de fasole, ea este mai dulce, fierbe mai usor, este mai bogata in oligozaharide (substente responsabile de aparitia simptomelor de flatulenta).
Bineinteles, oricare dintre tipurile de fasole enumerate mai sus, ofera beneficii intr-o proportie mai mare sau mai mica, asa cum am explicat deja.

Pentru a fi in ton cu Ziua Nationala, am pregatit dis-de-dimineata urmatorul preparat:

Compozitie:

– Fasole rosie;
– Fasole alba;
– Fasole Adzuki;
– Lastari Mung;
– Fasole verde;
– Ceapa galbena si rosie;
– Praz;
– Ardei capia;
– Telina;
– Ciuperci rosii;
– Morcovi;
– Condimente;
– Ulei de masline.

Prepararea, de data aceasta, am facut-o tot la aburi, dar intr-un  vas din ceramica ce pastreaza mai bine gustul si valoarea nutritiva a ingredientelor.

Petrecere frumoasa!

Lasă un răspuns