Grasimea abdominala | Stil de viata

Stil de viata

Grasimea abdominala reprezinta nu doar o problema estetica, ci si una medicala, fiind asociata cu boli cardiovasculare, oncologice si diabet.
Prevenirea si eliminarea ei este simpla, respectand doar anumite principii de viata sanatoasa.
Se spune ca „pachetelele” se formeaza la bucatarie, dar eu va pot spune ca ele se obtin si pe timpul noptii.

Pentru reducerea grasimii abdominale, dar si pentru pastrarea sanatatii organismului, va recomand sa adoptati, pe cat posibil, urmatoarele principii:

  1. Exercitiile fizice contribuie la tonusul musculaturii abdominale, dar balanta negativa calorica se realizeaza cu ajutorul muschilor mari (muschii coapselor si ai spatelui), ce actioneaza asupra arderii grasimilor pe o durata de 72 de ore. Cu alte cuvinte, lucrarea grupelor mari de muschi contribuie la arderea tuturor grasimilor, inclusiv a celei abdominale. In cazul in care anumite probleme de sanatate nu va permit respectarea acestui principiu, plimbarile lungi sau coborarea sunt o alternativa foarte buna.
  2. Din punct de vedere stiintific, stim sigur ca repausul alimentar de la 18:00 la 09:00 reduce 3-5 centimetri de pe abdomen in primele 3 saptamani. Ca o paranteza, am fost intrebat, pe ce perioada de timp trebuie respectat acest principiu si, oricat ar suna de descurajator, el trebuie sa faca parte din stilul nostru de viata.
  3. Somnul. Daca dormim putin (5-6 ore pe noapte), corpul va produce cortizol, un hormon care creste pofta de mancare. Totusi nu e o idee buna nici sa dormim prea mult. Studiile au demonstrat ca persoanele care dorm mai mult de zece ore pe noapte, au mai multe kilograme in plus. De aceea, recomandat este sa dormim intre 7 si 9 ore, preferabil in intervalul 22:00 – 07:00.
  4. Din punct de vedere alimentar, putem reduce cantitatea de calorii, dar nu complexitatea nutrientilor. A te infometa este mai rau decat ne inchipuim, datorita efectului „de bumerang” ce apare asupra metabolismului (cu cat corpul se infometeaza, cu atat are tendinta sa-si faca rezerve de grasime, la fel ca si atunci cand mancam in exces).
  5. Hidratarea. Important este ca hidratarea sa se faca inainte de micul dejun.
  6. Micul dejun. Asa cum am mentionat intr-o postare anterioara, micul dejun trebuie sa fie marele dejun. Ideal este ca el sa contina cel putin 600 de calorii si sa fie bogat in nutrienti.
  7. Lumina. S-a demonstrat ca lumina diminetii accelereaza metabolismul, de aceea, trageti draperiile imediat ce va treziti.

Concluzie. Ar trebui sa fim multumiti ca atunci cand ceva functioneaza  – reducerea circumferintei abdomenului – chiar si cu un centimetru pe luna, constant, reprezinta drumul spre reusita.

2

Authors gravatar

panaitescu carmen

Felicitări,te rog să.mi dai șapte sugestii de mic dejun sănătos.(ptr.o săptămână.Cu drag Carmen.

Authors gravatar

Andronache Gabriel

Buna Dimineata,

Ma bucur ca urmariti postarile mele.
Va recomand sa urmariti blogul in continuare pentru ca vor fi subiecte diferite.
Incerc prin aceste postari sa tin cont de majoritatea cererilor pe care le primesc zilnic si sa creez postari pe care sper sa le gasiti utile.
Toate cele bune,
Gabriel

Lasă un răspuns