Mancare de ciuperci la Tajine

0

Pentru ca foarte multi dintre voi mi-au cerut o reteta de mancare de ciuperci, ca urmare a publicarii acestui articol, m-am conformat si am gasit o varianta complexa, preparata intr-un mod ce-i pastreaza proprietatile nutritive.

O scurta nota, inainte de a trece la reteta propriu-zisa.
Ciupercile contin toate vitaminele si mineralele de care organismul nostru are nevoie pentru o buna functionare. Sunt bogate in proteine, fier, potasiu, zinc, acid folic, viaminele A, B1, B2, C si D.
Dintre toate legumele existente, ciupercile sunt considerate cel mai bun substituent pentru carne, insa, spre deosebire de aceasta, ele sunt mai usor de digerat si au un continut scazut de calorii.
Recent, oamenii de stiinta japonezi, au descoperit ca ciupercile au un rol important in intarirea sistemului imunitar, prevenind aparitia tumorilor canceroase.

Ingrediente:

– 500g ciuperci Champignon albe si brune;
– 250g ciuperci Pleurotus;
– o ceapa alba;
– o capa rosie;
– doi morcovi;
– trei ardei capia;
– 200g masline;
– trei rosii (fara pielita);
– un fir de praz;
– trei catei de usturoi;
– condimente (dupa gust);
– 1/2 pahar de apa;
– o lingura de ulei de masline;
– sos de soia;
– seminte de chili.

Mod de preparare.

Se pune vasul la foc mic cu apa si uleiul. Cand se incalzeste se adauga ciupercile Chmapignon taiate in felii, morcovii (felii), ceapa (felii), ciupercile pleurotus (julien), ardeiul capia (julien), prazul (rondele), usturoiul zdrobit, condimentele, semintele de chili, se pune capacul si se lasa 10-15 minute.

Se opreste focul, se adauga rosiile, maslinele si o lingurita de sos de soia. Se pune capacul si se lasa la temperatura vasului. Se poate servi alaturi de orez, paste, mamaliga sau paine.

Sosul de soia se mai poate adauga, dupa gust, la servire.

Aceasta reteta se poate prepara si in alt vas, dar am ales aceasta varianta pentru ca proprietatea numarul unu a vasului Tajine este de a pastra aroma si valoarea nutritiva a ingredientelor.

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

Leave A Reply