Slow Gym | Miscarea viitorului

Slow Gym, Sport

Am creat acest articol pentru detalierea si clarificarea conceptului Slow Gym, un concept pe care l-am tot gandit si perfectionat o lunga perioada de timp. Poate ca ocazional am oferit mostre din acest concept, insa cred ca am omis sa va prezint peisajul complet. Asa ca am gandit un set de intrebari pe care mi le-am imaginat ca ar veni din partea voastra si vi le voi prezenta mai jos cu raspunsurile aferente. Daca ceva mi-a scapat din vedere, nu ezitati sa ma intrebati la sectiunea comentarii.

 

De unde a pornit aceasta idee?

In anii 90, o mare parte a activitatii mele sportive era dedicata artelor martiale japoneze, apoi am cochetat o vreme cu Tai Chi Chuan-ul, disciplina din artele martiale chinezesti, de unde am preluat ritmul si beneficiile acestui tip de miscare, pe care le-am transferat in miscarile de sala. Am creat o legatura intre ele formand astfel conceptul „Slow Gym”, care evident imi apartine.

 

Cum functioneaza?

Sistemele de miscare, au fost concepute prin relaxare (Yoga, Tai Chi, Qigong) sau tensionare (culturism, sporturi de anduranta). Prin conceptul Slow Gym, am unit principiile celor doua sisteme obtinand o miscare lenta, in tensiune maxima, fara a pierde beneficiile acestor sisteme si a evita efectele negative asupra organismului. Sistemele lente nu au putut intretine sistemul neuromuscular. Sporturile au folosit musculatura, uzand inima si atunci am ales calea de mijloc.

 

Care sunt beneficiile?

Beneficiile pe care le-am obtinut in ani de exercitii, testare (atat personal cat si impreuna cu elevii), modificare si perfectionare sunt urmatoarele:

– Imbunatatirea sistemului respirator, circulator, cardiovascular si metabolic;
– Functia creaza organul si organul creaza functia. De exemplu, plamanul are functia de respiratie, dar exercitiile de respiratie ii stimuleaza functionarea sau muschiul are functia de contractie, dar exercitiile de contractie intretin muschiul;
– Intretinerea sistemului neuromuscular si osos.
Densitatea osoasa este data de contractia musculara. Muschii cu tensiunea cea mai mare formeaza oasele cu densitatea cea mai mare. De exemplu: muschii coapsei au format cel mai puternic os, femurarul.
Calciul se fixeaza in pozitia ortostatica. Exercitiile facute in picioare, prin tensiune musculara, fara implicarea inimii, sunt cea mai buna solutie pentru prevenirea bolilor de natura osoasa. Fac aici o mica paranteza, dat fiind faptul ca am colaborat mult timp cu personal din companii aeriene. Din cauza presiunii ce se produce asupra organismului la altitudine mare, acestia sunt predispusi la boli profesionale (osteoporoza, boli cardiace, atrofie musculara), ce pot fi prevenite prin practicarea regulata a acestui tip de miscare;
– Ziua de sala se termina intr-un mod placut, nu epuizant, putand astfel sa ne continuam activitatile zilei respective.


Ce sisteme de miscare fac parte din conceptul Slow Gym?

– Exercitiile la cablu;
– Exercitiile fara aparate pentru acasa;
– Tonifierea musculara (fara aparate);
– Alergarea „slow motion”;
– Artele martiale cu sabia;
– Exercitiile la aparate executate lent;
Coborarea si mersul pe jos.

 

 

De ce acest tip de miscare?

Cand am creat acest concept, am plecat de la ideea ca in ultimii ani oamenii se imbolnavesc din ce in ce mai tineri, sunt supraponderali, mai stresati si obositi cronic. De aceea, m-am gandit la crearea unor sisteme care sa previna aceste probleme si totodata sa le dam o sansa la miscare celor afectati.

Rezultatele de pana acum imi dau certitudinea ca Slow Gym va fi miscarea viitorului.

 

1

Lasă un răspuns