Un nou an, un nou inceput

0

La multi ani!

Cred ca fiecare dintre noi incepe noul an cu asteptari mai mari, cu noi obiective legate de alimentatie si sanatate, cu noi obiective sociale si profesionale, asa ca inceputul de an este perioada cea mai potrivita pentru a produce o schimbare, atunci cand motivatia si determinarea sunt probabil la un nivel mult mai ridicat.

Noul an este o pagina alba ce asteapta sa fie scrisa cu noi realizari rezultate, in primul rand, din schimbarea in stilul de viata. De aceea, m-am gandit ca un set de recomandari, ar putea fi utile pentru a va ordona mai bine obiectivele. Va recomand sa le adoptati rand pe rand, iar obiceiurile sanatoase, care devin o constanta, vor produce schimbarile dorite pe termen lung. Schimbarile radicale, va vor determina mai devreme sau mai tarziu, in cele mai multe cazuri, sa va intoarceti la vechile obiceiuri.

Iata cele mai esentiale schimbari pe care le puteti face, pentru a adopta un stil de viata sanatos:

    1. Hidratarea inainte de micul dejun cu lichide calde (apa, ceai, cafea), la temperatura corpului. Este cel mai bun moment ca apa sa ajunga la nivel celular, nefiind absorbita de alimente.
    2. Micul dejun, sa devina marele dejun. El trebuie sa fie complex si bogat in nutrienti. Intervalul ideal pentru servire este intre orele 09:00 – 10:00.
    3. Excluderea din meniul zilnic a preparatelor cu un continut ridicat de zahar si adoptarea fructelor sau a deserturilor facute in casa, cu ingrediente naturale.
    4. Introducerea in alimentatie a prepararii alimentelor in mod dietetic (nu prin prajire).
    5. Excluderea alimentelor de tip fast-food si introducerea in alimentatiei a preparatelor facute in casa.
    6. Evitarea consumului de alcool si a bauturilor dulci si acidulate.
    7. Ultima masa a zilei sa fie servita pana in ora 18:00, pentru a se putea instala mecanismului de autofagie.
    8. Acordarea a opt ore de somn in intervalul 22:00 – 08:00, perioada in care organismul isi reechilibreaza toate functiile.
    9. Adoptarea unor variante de miscare „slow”, la sala, acasa sau in aer liber, pentru stimularea metabolismului, tonifiere musculara si oxigenare.

Pentru a produce schimbari, noile obiceiuri nu trebuie sa va guverneze viata si sa produca schimbari cu impact negativ. Ele trebuie adaptate in mod natural si nu agresiv. Inca o data, priviti in interiorul vostru si fiti foarte obiectivi cu ceea ce puteti realiza. De cele mai multe ori, prin stabilirea unor obiective nerealiste veti obtine exact reversul. Identificati nevoile si faceti propria lista cu schimbarile pe care doriti sa le faceti.
Porniti in ordinea prioritatilor. Indeplinirea lor treptata este primul pas ce creaza motivatia, de obicei declansata de prima realizare. Reusitele vor creste nivelul de motivatie, ne vor face mai puternici si mai siguri pe noi si pe parcurs, chiar daca veti intampina obstacole, puterea creata si amprenta reusitelor trecute ne va face sa luptam pana vom reusi. Este foarte important sa nu ne lasam dezamagiti de esecuri ci sa cautam o noua solutie pentru a le realiza. Perseverenta, detasarea si creativitatea sunt trei factori care ne vor sustine reusita. Cu cat obiectivul este mai dificil de trecut, cu atat vom avea mai multa implicare. Nivelul de reusita va creste din ce in ce mai mult increderea in fortele proprii si va intari stima de sine.
Trebuie sa invatam sa acceptam si esecul, dar nu trebuie sa ne opreasca din urmarirea scopului.

De exemplu, am promovat un stil de viata sanatos intr-o perioada in care cei mai multi il considerau un concept de-a dreptul scandalos. Daca m-as fi lasat influentat de parerile celorlalti, in mod sigur as fi avut alt traseu in viata.

La un moment dat, vom ajunge la capatul listei si chiar daca unul sau doua obiective nu au putut fi atinse, din diverse motive, asta nu inseamna ca nu am reusit. Trebuie doar sa privim in urma noastra, sa analizam, sa ne privim interiorul, astfel incat sa putem vedea schimbarea pozitiva ce s-a produs asupra noastra dupa aceasta perioada de timp. Fiecare pas inainte este drumul spre reusita. De exemplu, am promovat un stil de viata sanatos intr-o perioada in care cei mai multi il considerau un concept de-a dreptul scandalos. Daca m-as fi lasat influentat de parerile celorlalti, in mod sigur as fi avut alt traseu in viata.

„Stabileste-ti traseul pe mare dupa lumina stelelor, nu dupa a navelor care trec.”

Mult succes in noul an!

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

Leave A Reply