Ce trebuie sa stim despre carenta de vitamina D?

0

Carenta de vitamina D, face parte din categoria “epidemiilor tacute”. Circa 77% din populatie prezinta un nivel scazut de vitamina D in sange. Acest aspect este ingrijorator, avand in vedere importanta majora pe care vitamina D o are in consolidarea si mentinerea sistemului osos, ajutand la prevenirea cancerului, a bolilor de inima, a litiazei renale, a diabetului si nu in ultimul rand, la sustinerea sistemului imunitar ce constituie piatra de temelie a organismului.

Carenta de vitamina D trebuie evitata: aceasta este una dintre substantele nutritive pentru care se impune in mod clar o suplimentare.
In continuare va voi prezenta si explica cateva lucruri ce trebuie sa le stim pentru a putea intelege de unde apare carenta de vitamina D.

  1. Vitamina D se acumuleaza prin expunerea pielii la lumina solara, dar daca nu stati prea mult la soare sau folositi lotiuni de protectie solara, puteti prezenta cu usurinta un deficit.
  2. Oamenii obezi sunt mai predispusi sa prezinte un nivel scazut de vitamina D, la fel cum se intampla si cu varstnicii, al caror organism nu mai are capacitatea de a transforma eficient energia solara in vitamina D.
  3. Pe durata lunilor reci se poate inregistra o carenta de vitamina D, deoarece, asa cum deduceti deja, soarele este mai slab iarna.
  4. Nu veti gasi prea des vitamina D in stare naturala, in alimentele pe care le consumati. Ea se gaseste in unele tipuri de peste (somon, ton), ciuperci care au fost expuse la lumina, in laptele imbogatit sau in produse lactate pe baza de lapte imbogatit (de mentionat ca nu in toate iaurturile si branzeturile exista vitamina D), in unele tipuri de cereale, in galbenusul de ou, in laptele de soia imbogatit.

Studiile arata ca alimentele imbogatite cu vitamine si minerale ajuta multe persoane sa atinga nivelul recomandat de vitamina D, asadar cititi eticheta produsului inainte de al cumpara.

Strategia de suplimentare.

Faceti un test de sange pentru a va determina nivelul de vitamina D. Daca prezentati o deficienta sau un nivel scazut, urmati recomandarile medicului – acestea ar putea consta intr-o doza mare de vitamina D pentru cateva luni, pentru a echilibra nivelul din sange. Odata ce ati revenit la valorile normale sau daca va aflati deja la un nivel normal, asigurati-va ca asimilati un minim de 600 UI din toate sursele (alimente imbogatite, care contin in mod natural vitamina D sau suplimente), daca aveti pana in 70 de ani si 800 UI daca aveti peste 70 de ani.

Aceste specificatii de dozaj sunt in concordanta cu recomandarile Institutului de Medicina din SUA.

Recomandarile mele

Incercati mai intai sa obtineti cat mai multa vitamina D din alimente, iar restul prin intermediul suplimentelor.

In cazul alegerii unui supliment de vitamina D, optati pentru vitamina D3, aceasta fiind mai eficient utilizata de catre organism, deoarece nu necesita solicitarea organismului de a transforma vitamina D2 in D3, pentru a putea fi folosita.

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

Leave A Reply