De ce trebuie sa avem o forma fizica buna?

1

Sunt convinsa ca o mare parte dintre voi si-au pus macar o data in viata intrebarea, ce inseamna sa ai o conditie fizica buna?

A avea o conditie fizica buna inseamna ca organsmul functioneaza bine sub toate aspectele; v-ati antrenat si optimizat toate calitatile sau aspectele conditiei fizice. Va puteti da seama cand cineva este in forma pentru ca el sau ea poate nu numai sa indeplineasca usor si in siguranta toate actvitatile cotidiene, ci totodata participa la multe activitati la un nivel mai inalt fara sa se accidenteze.

In continuare va voi prezenta, pe scurt, ce trebuie sa facem pentru a ajunge la o forma fizica de invidiat.

  1. Practicati antrenamente de forta

Antrenamentul de forta cu greutati este cea mai buna modalitate de a va construi si a va conserva musculaura. Atunci cand practicati acest tip de antrenament, presiunea exercitata asupra muschilor creaza rupturi microscopice la nivelui tesutului muscular, pe care organismul le repara, generand muschi mai mari si mai compacti.
Un alt avantaj este activarea nervilor musculari, care permit muschilor sa reactioneze mai eficient la diverse situatii si nu in ultimul rand, constituie un avantaj de baza in pastrarea sanatatii sistemului osos.

Cand practicam antrenamente de forta, muschii trag de oase declansand procesul de reconstruire a lor, prevenind astfel aparitia osteoporozei, a bolii oaslor fragile si casante.

  1. Nu evitati practicarea activitatilor cardio

Activitatile fizice care accelereaza respiratia si bataile inimii pentru o perioada de timp continua si extinsa, imbunatatesc semnificativ sistemul cardiovascular. Toate aceste tipuri de antrenament implica miscari repetate si grupe mari de muschi, dar cel mai important aspect este ca ne ingaduie o miscare sustinuta.

Iata cateva exemple:

  • Plimbarea in pas vioi;
  • Alergarea;
  • Innotul;
  • Cicismul;
  • Cycling-ul;
  • Urcarea si coborarea scarilor.

Rezistenta cardiovasculara si forta musculara sunt aspecte esentiale ale conditiei fizice, dar exista si alte calitati la fel de importante ce in timp incep sa se slabeasca daca nu ne ocupam de ele.
Aceste calitati sunt:

a) Prima este flexibilitatea, abilitatea muschilor de a permite incheieturilor o gama ampla de miscari. Ea ingaduie corpului sa se miste liber si confortabil, dar pe masura ce muschii se scurteaza si devin mai rigizi odata cu varsta, flexibilitatea se diminueaza restrictionand miscarea.

b) Forta abdominala si dorsala, numita si nucleul corpului este si ea de o importanta vitala, pentru ca protejeaza sira spinarii impotriva uzurii si confera echilibru intregului corp atunci cand ridicati, impingeti sau trageti. Forta zonei centrale a corpului ne imbunatateste toata postura mentinandu-ne corpul drept, astfel incat sa nu se curbeze atunci cand stam pe scaun in fata calulatorului sau cand avem o stare de oboseala generala.

c) Intarirea unor mushi importanti in stabilizarea corpului este si ea foarte importanta. Atunci cand sunt bine antrenati, anumiti muschi protejeaza alte parti ale corpului.

d) Agilitatea, capacitatea de a schimba rapid directia si de a reactiona prompt la transformarile din jur, este un alt aspect important al conditiei fizice bune, la fel ca echilibrul, capacitatea de control si mentinerea pozitiei corpului.

e) Nu in ultimul rand, coordonarea mana-ochi, capacitatea de a estima amplasarea si/ sau dimensiunea unui obiect si de a initia rapid reactia musculara adecvata a miscarilor sau chiar a picioarelor sau a altor parti ale corpului. Ea ne protejeaza in diferite situatii cotidiene. De exemplu, prin faptul ca ne permite sa ocolim repede o piatra de pe trotuar si sa sofam atent.

Aceasta coordonare ne ajuta, totodata, sa devenim mai priceputi la diverse activitati recreative: golf, biliard, ping-pong etc.
Este posibil sa ne simtim coplesiti, deoarece sunt multe aspecte de acoperit, dar trebuie sa incercam sa ne gandim ca scopul nostru trebuie sa fie atingerea unui nivel de baza al conditiei fizice bune, asa numita conditie fizica functionala ce include toate elementele prezentate, un nivel optim de rezistenta cardiovasculara si al fortei si rezistentei musculare generale.

La final, m-am gandit ca ar fi bine sa va prezint o parte dintre avantajele obtinute prin imbinarea tuturor elementelor prezentate anterior.
Ele va vor ajuta la urmatoarele activitati:

  • Sa urcati scarile fara sa simtiti vreun disconfort;
  • Sa va aplecati cu usurinta pentru a ridica diverse lucruri;
  • Sa apucati o cutie asezata pe un raft inalt fara sa va alegeti cu o intindere musculara;
  • Sa aveti suficienta viteza si coordonare pentru a prinde o farfurie care v-a scapat din maini sau pentru a ocoli un obstacol ce va aparut in cale, fara sa va alegeti cu vreo luxatie;
  • Sa iesiti in aer liber si sa va ocupati timpul cu diverse activitati pe care sa le realizati cu brio: vizitarea atractiilor turistice, pedalarea pe un traseu lung de ciclism, drumetiile pe munte, canotajul pe un lac etc.

Concluzia finala este ca orice activitate este mai usor si mai placut de realizat atunci cand dispunem de o conditie fizica generala buna.

 

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

DiscussionUn comentariu

  1. Pingback: Tonifierea cu benzi elastice - Gabriel Andronache

Leave A Reply