Meniu pentru o zi

1

Am primit numeroase cereri din partea citititorilor blogului, prin care mi se solicita sa prezint un meniu pentru intreaga zi. Asa ca, in cele ce urmeaza, va voi oferi un exemplu, insa pentru diversitate, nu va limitati strict la cele de mai jos, ci incercati sa va creati propriile versiuni.

Micul dejun

Trebuie sa fie hidratant si nutritiv, pentru ca este masa care da startul zilei.
De data aceasta, am ales un smoothie complex, ce indeplineste conditiile pentru prima masa a zilei.

Ingrediente:

– O banana;
– Un avocado mic;
– O feliuta de aloe vera;
– O jumatate de mar;
– O jumatate de portocala;
– O felie de ananas;
– O lingurita de carob;
– Un varf de cutit de sare sau saruri de rehidratare;
– Trei lingurite de faina de seminte (dovleac, in, canepa, susan, migdale, nuca etc);
– 500ml de apa calduta;
Reteta este pentru doua portii (300ml / portie).
Tot la micul dejun, puteti sa serviti si o cafeluta.
Ore de servire: 07:00 – 09:00.

Masa de pranz

Trebuie sa fie cea mai consitenta masa a zilei.

Exemplu de meniu:
– 150g de orez basmati cu marar si branza tofu rasa;
– 150g de tocanita de ciuperci cu masline, insa in compozitie am adaugat si ardei, usturoi, ceapa si rosii;
– 200g salata de cruditati – telina, morcov, mar, ardei capia, dovlecel, varza, marar, ulei de masline si sos de soia;
– Una, doua chifle nutritive (optional).
Ore de servire: 12:00 – 14:00.

Masa de seara

Trebuie sa fie usoara, dar sa contina carbohidrati, pentru a mentine echilibrul glicemic pana la micul dejun.

Exemplu de meniu:
– 150g mamaliga cu fulgi de cereale;
– 150g mancare de legume;
– Una, doua chifle nutritive (daca e cazul).
Ore de servire: 16:30 – 18:30.

In cursul zilei, se mai pot consuma si apa, ceai neindulcit, una, doua patratele de ciocolata neagra.
Va recomand sa nu serviti ceaiul in timpul mesei sau imediat dupa aceasta, ci la minim o ora, pentru a nu impiedica absobtia nutrientilor, mai ales a fierului, ce este influentata de continutul de tanin din ceai.

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

DiscussionUn comentariu

  1. Buna,o persoana singura cum păstrează restul ingredientelor rămase la prepararea smoothiului?multumesc.

Leave A Reply