Nu recurgeti la indulcitorii artificiali

0

Deoarece mentinerea unei greutati corporale sanatoase poate avea o mare importanta pentru longevitate, utilizarea indulcitorilor artificiali in scopul controlarii numarului de calorii pare o optiune logica.
La urma urmei, economisesti 16 calorii pentru fiecare lingurita de zahar, miere de albine, suc de fructe sau alt indulcitor bogat in calorii, pe care il inlocuiesti cu unul artificial. Dar nu este deloc clar daca aceste substante va ajuta cu adevarat sa evitati pe termen lung consumul unui numar mare de calorii.

De fapt, unele studii arata ca includerea in dieta a indulcitorilor artificiali, poate sa produca in realitate ingrasarea. Testele au aratat ca subiectii care au folosit inducitori artificiali au avut dupa 6-7 ani un IMC (indice de masa corporala) mai ridicat decat cei care au consumat foarte putine alimente indulcite natural.
Iata si explicatia acestui experiment:

  • Indulcitorii artificiali nu satisfac organismul in aceeasi masura ca si indulcitorii naturali, desigur un suc acidulat dietetic poate sa satisfaca pe moment pofta de dulce, dar acesta nu este singurul mod in are organismul interpreteaza aceasta satisfactie; el tine totodata cont de numarul de calorii chiar si cand incercati sa-l pacaliti.
  • In plus edulcorantii artificiali (sucraloza, aspartamul, zaharina etc.) tind sa fie cu mult mai dulci decat indulcitorii naturali. Acest lucru poate obisnui organismul cu alimente si bauturi foarte dulci si atunci o sa va treziti ca vi se va face mereu pofta de prajituri, torturi sau alte alimente bogate in calorii.

Recomandarile mele.

In cazul in care consumati in exces sucuri carbogazoase iar utilizarea indulcitorilor artificiali va ajuta sa va reduceti dependenta de zahar, atunci probabil ca merita sa-i utilizati pentru o perioada scurta de timp. Dar odata ce v-ati atins acest scop, nu mai aveti nevoie de ei.

Straduiti-va sa mentineti consumul de produse alimentare dulci la un nivel moderat iar atunci cand mancati dulciuri, optati pentru cele naturale sau cu un continut moderat de zahar. Exemple: ciocolata neagra cu peste 80% cacao, fructe uscate, fructe proaspete, deserturi facute in casa (deoarece putem controla continutul de zahar, sare si grasimi), magiunul de prune, miere.

Nu recurgeti la indulcitorii artificiali daca singurul dvs scop este acela de a slabi, ci numai daca va sunt prescrisi de medic pentru a tine sub control anumite afectiuni, cum ar fi diabetul.

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

Leave A Reply