Salata de avocado cu patrunjel si nucsoara

0

In ultimii ani, salata de avocado a devenit un preparat tot mai des intalnit in meniul romanilor, ceea ce e un lucru bun, zic eu, fiind unul dintre alimentele ce ne ofera circa 20 de nutrienti esentiali, ce au un rol important in mentinerea sanatatii noastre.

In continuare, va voi prezenta o reteta proprie de salata de avocado si cateva informatii legate de beneficiile unora dintre ingredientele folosite.

Ingrediente folosite:

– Doua fructe de avocado;
– Patru, cinci fire de patrunjel proaspat, tocat;
– Un catel (mic) de usturoi, dat prin razatoare;
– Jumatate de ardei iute rosu, tocat marunt;
– O lingura de ulei de masline;
– Zeama de la o jumatate de lamaie;
– Un praf de sare;
– Un varf de cutit de nucsoara.

Ingredientele se pun intr-un blender (sau folositi un vas adanc si mixerul vertical), si se amesteca pana ce ajungeti la consistenta dorita sau, daca aveti rabdare, obtineti pasta si incorporati ingredientele folosind o farfurie adanca si o furculita.

Beneficiile consumului de avocado:

– Contine acid folic, un element esential pentru mentinerea functiei creierului;
– Contine cantitati mari de vitamina D, esentiala pentru sanatatea osoasa;
– Contine vitamina E, esentiala pentru buna functionare a sistemului neurologic;
– Este bogat in omega 3, ce joaca un rol esential in scaderea colesterolului rau (LDL);
– Contine vitaminele A, C, B6, B12, K, ce joaca un rol important in stimularea sistemului imunitar, cognitiv si nervos si totodata impiedica dezvoltarea celulelor canceroase;
– Impiedica constipatia, datorita continutului mare de fibre;
Are un gust placut si se poate consuma ca atare sau in diverse alte preparate (salate, smoothie etc).

Important! Consumul excesiv de avocado poate avea un efect de ingrasare pentru unele persoane, de aceea, recomand sa se consume de maxim doua ori pe saptamana.

Beneficiile consumului de patrunjel:

– Continut mare de vitamina C si vitaminele A, B1, B2, B3, B5, B9, K si E;
– Continut de proteine si minerale (Na, Ca, Mg, Fe, P);
– Contine lipide, uleiuri volatile si flavonoizi;
– Este un puternic antioxidant, detoxifiant, antialergic, antitumoral, imunostimulator si stimulent al vezicii biliare.
Important! Se foloseste cu precautie de catre femeile insarcinate, din cauza continutului de apiol, un estrogen natural ce poate provoca contractii uterine si de catre femeile care alapteaza, deoarece diminueaza secretia lactata.

Beneficiile consumului de usturoi:

– Previne cancerul gastric, esofagian si de colon;
– Imbunatateste sanatatea articulatiilor;
– Elimina parazitii intestinali;
– Regleaza glicemia;
– Scade colesterolul rau (LDL);
– Contine mangan, vitaminele B6 si C, contine seleniu si fibre.

Important! Pentru prevenirea cancerului, usturoiul trebuie preparat termic.

Beneficiile consumului de nucsoara:

– Este un condiment cu gust fin si miros delicat ce are si numeroase beneficii pentru sanatate;
– Are efecte analgezice si antiinflamatorii;
– Stimuleaza digestia si regleaza tranzitul intestinal;
– Imbunatateste starea de spirit si reduce stresul, datorita efectului de stimulare a sistemului nervos.

Important! Modul de pastrare al nucsoarei este foarte important. Pastrati-o in recipiente ermetice, cu capac, altfel, uleiurile volatile se vor evapora iar aroma va scadea in intensitate.

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

Leave A Reply