Sensibilitatea la gluten

0

In ultima vreme auzim tot mai des persoane care sustin ca au intoleranta la gluten. De aceea, am vrut sa vin cu cateva informatii legate de aceasta problema si anume:

1. Cauza – aparitia intolerantei la gluten non-celiaca
– Aparitia acestei probleme se datoreaza consumului excesiv de grau, in fiecare zi. In acest sens, as dori sa va
ofer un exemplu, pentru a intelege mai bine termentul de “exces”:
a) Paine prajita, la micul dejun;
b) Sandwich-uri, la pranz;
c) Briose sau produse de patiserie, in timpul zilei (intre mese);
d) Paste fainoase, la cina.

2. Remediul– reintoarcerea la gluten

– Pentru a putea obtine glutenul inapoi, trebuie sa consolidam mucoasa intestinala, aceasta ajutandu-ne sa
revenim la normal.

– Iata cateva posibile remedii naturale, ce pot veni in combaterea acestei probleme:
a) Consumul de ceai de oregano, un produs antibacterian ce are drept rol distrugerea bacteriilor toxice din
tubul digestiv;
b) Consumul otetului de mere, faciliteaza digerarea glutenului (glutenul fiind destul de greu de
digerat) si totodata, otetul aduce si un aport de probiotice care consolideaza, in cele din urma
“captuseala” intestinala, reducand sensibilitatile alimentare;
c) Consumul de alimente ce stimuleaza bacteriile bune din intestin sau ce contin probiotice, ambele categorii
ajutand la cosolidarea mucoasei intestinale, ce impiedica suprainfectia cu bacterii (E.coli, Candida,
Salmonela etc). Exemple de alimente: varza murata, muraturi, fulgi de ovaz, pasta Miso, lapte de soia
preparat in casa, ciocolata neagra (peste 85% cacao), masline in saramura, ceapa, praz, sfecla rosie,
banane, avocado.
O scurta remarca, aveti grija la cantitatea mare de sare din produsele fermentate (muraturi, varza, masline). Indicat este sa le desarati inainte de a le consuma.

Concluzie. Nu este necesara eliminarea glutenului din alimentatie, ci controlul cantitatii lui si consolidarea mucoasei intestinale prin metodele prezentate mai sus. Totodata, aceste remedii contribuie la cresterea imunitatii organismului, intr-un mod natural.

De retinut ca nu trebuie confundata intoleranta la gluten non-celiaca cu boala Celiaca sau cu alergia.

Acest articol este creat pe baza unei documentari din cateva studii efectuate in Statele Unite.

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

Leave A Reply