Siesta | O noua abordare

0

Se vorbeste tot mai des despre glicemie, diabet, boli metabolice rezistente la insulina si cresterea in greutate.
Secretul unui corp atletic, plin de energie fizica, psihica si fara grasime corporala este un mai bun control al glicemiei.

Mult timp s-a crezut ca insulina este mai productiva in prima parte a zilei, si anume la mesele de dimineata si de pranz. Noile informatii din stiinta medicala, ne arata ca insulina este cea mai eficienta la masa de seara. De aici, rezulta ca se pot consuma carbohidrati la cina (preparati prin metoda cald-rece-cald), fara sa avem probleme legate de glicemie sau de cresterea in greutate.
Plimbarea de dupa masa de seara este, de asemnea, recomandata tot mai des de catre specialistii in sanatate.
Pozitia ortostatica (statul in picioare), contractia muschilor in mers, regleaza glucoza din sange.

Miscarea de dupa micul dejun este mai usor de realizat pentru ca suntem activi in prima parte a zilei. Problema apare insa, la masa de pranz, atunci cand suntem tentati sa ne asezam pe scaun, la birou, sau sa ne intindem in pat, un timp destul de lung cat sa ramanem cu glicemia crescuta. De aici, tragem concluzia ca problemele de glicemie si de greutate sunt cauzate de repausul de dupa masa de pranz.
Asadar, recomandat este ca dupa aceasta masa sa nu ne lasam domiati de senzatia de somnolenta si sa incercam sa facem o plimbare scurta de 15-20 de minute, pentru a regla nivelul glicemiei, a ne recapata energia si a ne stimula metabolismul.

Concluzia. Noile descoperiri medicale desfiinteaza mitul legat de repausul de dupa masa de pranz, demonstrand ca nivelul glicemiei se regleaza prin miscare.

Gabriel Andronache este trainer, dietolog, actor si expert in arte martiale (centura neagra, 7 Dan). Este cunoscut ca promotor al unui stil de viata sanatos, bazat pe miscare si alimentatie de origine vegetala. De asemenea, el este initiatorul exercitiilor "Slow Gym" in Romania - o combinatie intre miscarile din artele martiale si fitness - a alimentatiei nutritive cu descarcare lenta, "Slow Nutrition Absorption", a Meditatiei Digitale si a Gimnasticii Energetice.

Leave A Reply