Solutia limitarii consumului de sare

0

Desi o cantitate mica de sodiu este vitala pentru sanatate si chiar pentru supravietuire – printre altele, el ajuta la reglarea ritmului cardiac si a fluxului sanguin, fiind necesar pentru buna functionare a sistemului nervos – , insa prea mult sodiu poate accelera in cele mai multe feluri procesul de imbatranire.

O dieta bogata in sodiu contribuie adesea la hipertensiunea arteriala, iar aceasta este cauza a aproximativ 60% dintre cazurile de atac cerebral si aproximativ 40% dintre bolile de inima (ea contribuie totodata la bolile renale si la cancerul de stomac). De aceea, Organizatia Nationala a Sanatatii recomanda consumul limitat de sare.
Asadar, trebuie sa ne conformam si sa gasim o alternativa de a da gust mancarii si, de ce nu, de a aduce beneficii organismului. Solutia este folosirea de plante aromatice si de condimente. Incercati sa le introduceti in dieta voastra cat mai des posibil.
Nu exista cantitati bine determinate; folositi-le in asa fel incat sa intensifice, dar sa nu domine gustul mancarii.
In continuare, am ales sa vorbim putin despre cateva mirodenii, ce ne sunt la indemana:

– Busuioc, coriandru, marar, ghimbir, menta, oregano, patrunjel, rozmarin si cimbru.

In general, mirodeniile contin compusi importanti care lupta impotriva infectiilor si a bolilor cronice. Le-am evidentiat pe cele de mai sus pentru ca sunt foarte populare.
Desi ierburile proaspete au niveluri mai ridicate de compusi protectori, in mare parte, condimentele uscate retin destui compusi pentru a fi utile. Mirodeniile de un verde inchis sunt bogate in carotenoizi substante ce contribuie la prevenirea anumitor tipuri de cancer. Busuiocul, oregano, menta, patrunjelul, rozmarinul si cimbrul contin acid rozmarinic care combate infectiile si inflamatia si are o eficienta dovedita in prevenirea formarii cheagurilor din artere, care sunt o cauza majora a atacurilor cerebrale si a infarcturilor. Ghimbirul, despre care se stie de multa vreme ca amelioreaza senzatia de greata, prezinta totodata, capacitati de combatere a cheagurilor arteriale si are efect antiinflamatoriu.
Busuiocul, coriandrul, mararul, menta si patrunjelul, pot fi utilizate in salate, dupa gust – o masura buna este de pana la un sfert de cana la patru cani din alte legume. Cimbrul, oregano si rozmarinul, au un gust mai intens, de aceea rezista mai bine la prepararea termica.

Daca adaptarea vi se pare dificila, presarati cu solnita cateva cristale de sare peste mancarea din farfurie, obtinand astfel un gust sarat mai intens decat atunci cand introduceti o cantitate mult mai mare de sare in mancare, in timpul prepararii.

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

Leave A Reply