Somnul de dupa-amiaza – pro sau contra?

0

De-a lungul timpului s-au spus multe lucruri despre somnul de dupa amiaza. Un pui de somn de jumatate de ora, poate sa aiba un efect inviorator si reprezinta o modalitate buna de a va reincarca bateriile.

Este demonstrat ca scaderea nivelului energetic in partea a doua a zilei este un lucru normal.
Aceasta scadere va fi cu atat mai semnificativa daca nu beneficiati de un somn odihnitor pe timpul noptii. Asadar, pentru unii oameni somnul de dupa amiaza reprezinta un remediu perfect, insa va trebui sa aflati singuri daca un pui de somn dupa pranz functioneaza, sau nu, in cazul dvs.

Iata ce trebuie sa stiti:

– Daca suferiti de insomnie, nu este recomandata siesta de dupa pranz, pentru ca scade nivelul de somn din timpul noptii si va fi foarte greu sa adormiti.
– Chiar daca nu suferiti de insomnii, asigurati-va ca nu va culcati prea tarziu dupa amiaza sau pentru mai mult de 30 de minute, deoarece va va decala ora de culcare.
– Nu trageti un pui de somn cu putin inainte sau dupa masa de seara, deoarece nu veti mai adormi noaptea la ora stabilita.
– Este totodata important sa constientizati ca somnul de dupa masa nu reprezinta un substitut pentru cel de noapte.

Concluzia.

O siesta de o jumatate de ora nu echivaleaza cu somnul profund de care aveti nevoie pentru a va regenera organismul si pentru a va reimprospata mintea. El va poate ajuta sa recuperati o parte din timpul de odihna piedut, dar nu poate inlocui somnul sanatos de peste noapte.

Ana-Maria este Editor Coordonator al proiectului. Detine peste 20 ani de experienta in domeniul farmaceutic si al managementului. Pasiunea ei pentru un stil de viata sanatos au pus in ordine pe acest website ideile si cunostintele lui Gabriel Andronache. De asemenea, este pasionata de comunicare si psihologie, contribuind cu propriile articole si teme pe aceasta platforma.

Leave A Reply